fredag 25 april 2008

På äventyr med Tova

Igår möttes vi av det tråkiga beslutet att träningen idag var inställd, eftersom så många av oss ska spela match mot Östria imorgon, lördag. Det tyckte jag personligen var mycket tråkigt för vad är väl mer underbart än att spela fotboll en solig dag som denna? Därför var jag på förmiddagen lite nedstämd och rastlös för att jag inte visste vad jag skulle hitta på. Men problemet fick en lösning och vad det var får ni reda på om ni fortsätter läsa...

Först lite bakgrundsinfo:
Jag läser andra terminen på sjukgymnastutbildningen och är allmänt träningsintresserad. Det är de flesta andra i min klass också och det finns allt ifrån gymnaster till fotbollspelare. Jag fastnade till slut för fotbollen som jag har spelat sedan jag var 5, det är 16 år. Är det inte lite häftigt att jag har spelat fotboll längre än några i laget har levt?

Så till dagens äventyr:
Thim i klassen har diverse lustigheter för sig. Han är skidåkare och bergsklättrare, men har också ett intresse för att gå på lina. Idag spända han upp sin lina mellan två träd i trädgårdsföreningen och så ägnade vi några timmar åt att lära oss spatsera på den. Det är grym grym träning för fotledsstyrkan och fantastiskt mycket roligare(men även lite mer riskabelt) än att hoppa mellan konor. Till en början gick det inte alls att stå utan stöd, men med lite tragglande och en stor dos envishet så lyckades jag inte bara stå, utan även gå, göra knäböj, ställa mig upp från att sitta på linan och vända mig om.

Efter tre timmar med intensivt vinglande en knapp meter upp i luften känner jag mig ganska mör i både ben och huvud. Jag kan verkligen rekommendera er att prova på att gå på lina om ni får chansen(men gå inte på Lina, jag tror att hon kan ta illa upp då). Resten av dagen ska jag ägna till att drick vatten så att jag är redo för match imorgon.

Peace out,
Tova

1 kommentar:

Anonym sa...

Tova - du är en stor talang även som skribent (bloggare)! Du måste återkomma med det snaraste.

Samtidigt undrar man vart resten av gänget tagit vägen: Emma, Ronja, Hanna, Madde och allt vad ni heter - blogga på som fanden!